본문 바로가기

공부/프로젝관리

Leadership

1. In order to bring out the leader in each employee, he/she must be empowered to take initiative and contribute actively.
(직원들 각자의 리더십을 끌어내기 위해서는, 직원들이 주도권을 쥐고 적극적으로 참여할 수 있는 권한이 있어야 한다.)

2. Encourage employees to take part in discussions, but never shoot down their ideas.
(직원들이 회의에 참여하도록 독려하되 절대 의견을 비판하지 말라.)

3. To help employees develop leadership capabilities that match their strengths, get to know each of them personally.
(각자의 장점에 부합하는 리더십 역량을 개발하는데 도움이 되도록 사적으로 서로 친해져라.)

4. Keep employees informed, by letting them know how they are doing while challenging them to improve.
(직원들에게 자신이 어떻게 일을 하고 있는지 알려 주어 그 점에 대해 지속적으로 인지하도록 하는 반면 더 발전할 수 있도록 북돋아 주어라.)

출처: Power English